Wszystko, co powinniście wiedzieć zanim zdecydujecie się na wesele pod namiotem

Świeże powietrze, zachodzące słońce, gwiazdy, romantyczna muzyka, ona i on… Wesele w plenerze. Realizacja takiego marzenia w kapryśnym polskim klimacie może zostać pokrzyżowana. Jest na to sposób. Organizacja wesela pod namiotem. Zanim jednak ochoczo pobiegniecie realizować ten plan, warto zapoznać się z kilkoma pułapkami, które mogą na Was czekać.

Realizacja: Rajt BIS Sp. z o.o. (www.rajt.pl)

Gdzie zorganizować wesele pod namiotem?

Wybór odpowiedniego miejsca to kwestia kluczowa. Pamiętajcie, że wynajęcie samej hali to połowa sukcesu. Trzeba bowiem zadbać także o całą infrastrukturę: prąd, catering, toalety itp. Choć namiot możecie postawić choćby w przydomowym ogródku, warto pomyśleć o odpowiednim miejscu oferującym już gotowe zaplecze: niedużej sali weselnej ze sporym ogrodem czy zabytkowym pałacu, które udostępnią swoje wnętrza dla Waszych gości.  Ważne także, aby teren był płaski i stabilny, a dojazd do niego dużymi samochodami nie był utrudniony.

Waszym marzeniem jest wesele na plaży? – To nie najlepszy pomysł – przekonuje mnie Magdalena Leszczak-Wardęga z firmy Igrama, wynajmującej hale namiotowe na wesela. Choć namioty mają ściany i drewniane podłogi, piasek chcąc nie chcąc będzie się dostawać do oczu gości i serwowanych posiłków. – Zorganizowaliśmy jedno takie wesele, które było mało udane. Na morzu szalał sztorm, piach był wszędzie – opowiada Magda.

Co w zamian? Wesele w stodole! Na fali  mody na rustykalne klimaty, wesela tego typu stały się popularne. Jeżeli Wasza stodoła nie jest w stanie pomieści tylu gości, idealnym rozwiązaniem jest właśnie dostawienie do niej namiotu i udekorowanie go na przykład papierowymi kulami i polnymi kwiatami.

Realizacja: Rajt BIS Sp. z o.o. (www.rajt.pl)

Kiedy zorganizować wesele pod namiotem? 

Odpowiedź, która nasuwa się od razu brzmi: latem. Ale nie jest to jedyna możliwość.  Gości pod namiot śmiało możecie zaprosić także wiosną i jesienią.  Hale są odporne na deszcz czy wiatr. Przy chłodniejszej temperaturze do środka wstawia się gazowe ogrzewanie w formie grzybków, które pięknie wychodzi na zdjęciach oraz drzwi, które zapobiegają uciekaniu ciepłego powietrza.

Z drugiej strony nie musimy obawiać się upalnego lata.  Ściany namiotu można podnieść do góry tworząc naturalny przeciąg, przy deszczowej pogodzie zaś zastosować klimatyzację. – Ścianki i sufit namiotu jest wykonany z materiału, który odbija promienie słoneczne. Nie musimy więc obawiać się efektu szklarni – zapewnia mnie Magda.

Realizacja: Rajt BIS Sp. z o.o. (www.rajt.pl)

5 rzeczy, o których musicie pamiętać organizując wesele pod namiotem:

1. Parkiet do tańca. Wynajmując namiot uprzedźcie organizatorów o ilości gości na weselu oraz o tym, czy planujecie zespół weselny (jak duży) czy DJ. Wówczas będzie można przewidzieć odpowiednio dużo miejsca do tańca i zbudować  podwyższenie dla zespołu, aby dźwięk lepiej się rozchodził.

2. Stoły i krzesła. Wiele firm wynajmujących namioty ma w swoje ofercie także ich wyposażenie, ale nie jest ono wliczone w cenę wynajmu hali namiotowej. Warto na samym początku ustalić ilość gości i ustawienie stołów (okrągłe czy kwadratowe), od tego zależy bowiem także wielkość samej hali. Unikniecie w ten sposób przykrych niespodzianek, gdy przyjdzie do płacenia. Pamiętajcie także o obrusach czy pokrowcach na krzesła. Je także trzeba wynająć.

3. Catering i zastawa stołowa. O ten aspekt także musicie zadbać sami. Upewnijcie się, że firma cateringowa, którą zamierzacie wynająć organizuje imprezy plenerowe i zadba o to, aby jedzenie na stoły Waszych gości na pewno trafiło ciepłe. Będziecie także potrzebować talerzy, sztućców, szklanek. Najlepsza firma cateringowa to taka, która przyjedzie do Was już z własną zastawą.

4. Dekoracja namiotu na wesele. Tutaj możecie zdać się na własną intuicję albo umiejętności firm dekoratorskich. Wybierając pierwszą opcję, musicie pamiętać choćby o tym, aby zaopatrzyć się w stosowną ilość wazonów na stół.

5. Komfort weselnych gości. Nie róbcie im niespodzianki. Z odpowiednim wyprzedzeniem uprzedźcie o Waszym pomyśle. Ciotka, której obcasy od zabójczo drogich nowych szpilek będą grzęzły w trawie, nie będzie dobrze wspominała Waszego wesela. Tak samo, jak babcia, którą pogryzą komary. Zadbajcie więc o odpowiednie środki do ich odstraszenia. Poznajcie kilka rad dotyczących tego, jak zapobiec wizycie owadów na Waszym weselu. Pomyślcie także o palaczach.  Warto ustawić dla nich mały, drewniany taras przed namiotem, na którym znajdzie się miejsce na ławkę i popielniczki. Pamiętajcie także o toaletach. Jeżeli zdecydujecie się postawić namiot w głuszy, konieczne będzie wynajęcie firmy dysponującej odpowiednim sprzętem.

Zobacz: Najciekawsze miejsca na wesele w plenerze w Polsce.

Sporo tych rzeczy do ogarnięcia prawda? Dlatego warto poprosić o pomoc konsultantkę ślubną. Ona zajmie się wszystkim za Was ;-).

Realizacja: Igrama (www.igrama.com.pl)

Ile kosztuje wesele pod namiotem?

Nie jest to tania impreza. Samo wynajęcie hali wraz z parkietem, w zależności od jej rozmiaru to koszt w granicach 10-12 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć wynajem miejsca (chyba, że to Wasz ogródek): ok. 3-4 tys. zł, wyposażenie namiotu (stoły, krzesła) : ok. 100 zł od osoby,  catering: od 100 zł od osoby. Pamiętajcie także o alkoholu, dekoracjach i wszystkich innych czynnikach, o których wspomniałam wyżej. Po dodaniu wszystkich kosztów może się okazać, że wesele w namiocie będzie droższe od zorganizowania imprezy w domu weselnym. Z drugiej strony  są rzeczy, których na pieniądze przeliczyć nie można: piękne wspomnienia…

Realizacja: Igrama (www.igrama.com.pl)

Zobaczcie wesele Gosi i Michała, które odbyło się właśnie pod namiotem. 

Komentarze (6)

Skomentuj artykuł

Stwórz za darmo, za pomocą dwóch kliknięć, najpiękniejszą stronę na swój ślub.

100% dostosowanie do Twoich potrzeb Zobacz więcej projektów >

Pracujesz w branży ślubnej?
Jeśli masz firmę lub jesteś profesjonalistą z branży ślubnej, Zankyou oferuje Ci możliwość umieszczenia reklamy swoich usług na naszej stronie internetowej dla tysięcy Par Młodych organizujących swój ślub w 23 krajach. Więcej informacji