8 sprawdzonych sposobów na spersonalizowanie swojego ślubu i wesela

Personalizacja ślubu to w ostatnim czasie bardzo modne pojęcie. Lubimy być niepowtarzalni, nie korzystać z utartych wzorców, ale na każdym kroku pokazywać swoją indywidualność. Podobnie jest ze ślubem. Chcemy, aby goście zapamiętali nasze przyjęcie, by odróżniało się ono od innych wesel, na których byliśmy. Zbieramy najlepsze pomysły i chcemy je wdrożyć do naszego planu ślubno- weselnego. Oto kilka pomysłów na oryginalne wesele, które może Wam przypaść do gustu.

1. Oryginalny drink na powitanie.

Standardowo, para młoda i goście na sali weselnej są witani szampanem. Już w tym momencie możecie zaproponować coś innego przybyłym na wesele- wino, mus owocowy czy szampana, ale z dodatkiem świeżych owoców.

zamiast szampana na weselu
Fot. Bartłomiej Zackiewicz

2. Podziękowania dla gości

Małe prezenciki jako podziękowanie za przybycie to ogromne pole do popisu w kontekście personalizacji! Możecie wręczyć gościom spersonalizowane słodycze (np. z datą ślubu bądź Waszymi imionami), Wasze zdjęcie czy słoiczek domowego dżemu. Więcej pomysłów na spersonalizowane prezenty dla gości znajdziecie tutaj.

Ręcznie wykonane upominki dla gości weselnych: słoiki z miodem, dżemem i ogórkami, ciasteczka i pączki 

3. Atrakcje dla gości weselnych

Występy, pokazy czy animacje to świetny sposób, na chwilę odpoczynku dla zmęczonych. Możliwości jest bardzo dużo, tym bardzie, że coraz więcej artystów specjalizuje się w pokazach na weselu. Do dyspozycji mamy miedzy innymi: pokaz taneczny, fire show, pokaz barmański, pokaz sztucznych ogni, pokaz zdjęć z życia młodej pary, pokaz fragmentu filmu przygotowany przez kamerzystę itp. Ważne, by nie przesadzić z ilością atrakcji- 2-3 w zupełności wystarczą.

4. Program wesela i menu

Jeżeli nie chcesz, aby goście ominęli najważniejsze punkty wesele (np. występy artystyczne czy podziękowania), zapisz je w programie menu i pozostaw na stołach. Będziesz mieć pewność, że nikt nie ominie tych wydarzeń (np wychodząc na spacer). Wydruk programu i menu warto zlecić profesjonalnej firmie.

Źródło: Projekt Ślub 

5. Atrakcje w menu weselnym

Jedzenie na weselu nie musi być standardowe. Menu można stworzyć z Waszych ulubionych dań, rozpoczynając od wymiany rosołu na krem z pomidorów, a kończąc na sushi czy innych potrawach, których nie doświadczymy na każdym weselu. Czytaj także artykuł: “Niespodzianki w menu weselnym, czyli coś extra dla biesiadników”.

Fot. Bartłomiej Zackiewicz

6. Zdjęcia

Zdjęcia to nie tylko dekoracja, ale bardzo ważny element personalizacji wesela. Zdjęcia opowiadają historię, zatrzymują najważniejsze momenty naszego życia. Ściana z Waszymi zdjęciami potrafi opowiedzieć Waszą historię lepiej niż słowa. Na sali weselnej możecie zamieścić zdjęcia Wasze, bądź Was z gośćmi.

 7. Strona ślubna

Jeszcze przed weselem możecie zapoznać gości z jego szczegółami, opowiedzieć swoją historię i zamieścić zdjęcia. To jest Wasze prywatne miejsce w sieci, stworzone tylko dla Waszych gości. Strony ślubne Zankyou są całkowicie darmowe, więc warto już dziś przetestować jej możliwości. Kliknij i załóż za darmo.

Strona ślubna Zankyou.com

8. Alternatywny pierwszy taniec

Samba, rumba, a może składanka największych przebojów tanecznych, w szalonym wykonaniu młodej pary? Tańczcie tak jak czujecie, a gościom z pewnością się spodoba! Muzyka na pierwszy taniec też nie musi kojarzyć się z weselem, zobacz kilka propozycji piosenek na pierwszy taniec od Zankyou.

A jakie są Wasze sposoby na spersonalizowanie ślubu i wesela? Podzielcie się Waszymi propozycjami w komentarzach na dole, bądź na naszym Facebooku.

Skontaktuj się z firmą, o której mowa w tym artykule.

Więcej informacji o

Skomentuj artykuł

Stwórz za darmo, za pomocą dwóch kliknięć, najpiękniejszą stronę na swój ślub.

100% dostosowanie do Twoich potrzeb Zobacz więcej projektów >

Pracujesz w branży ślubnej?
Jeśli masz firmę lub jesteś profesjonalistą z branży ślubnej, Zankyou oferuje Ci możliwość umieszczenia reklamy swoich usług na naszej stronie internetowej dla tysięcy Par Młodych organizujących swój ślub w 23 krajach. Więcej informacji